شناخت سنگ ها

سنگ تراورتن کرم مناسب چه آب و هوایی است؟

سنگ تراورتن کرم مناسب چه آب و هوایی است؟

احتمالا همه افرادی که به دنیای سنگ و صنعت سنگ علاقه دارند، باید با سنگ تراورتن آشنا شوند. این سنگ طبیعی زیبا از نظر طرح و رنگ متنوع است. حالا که قصد داریم در این مقاله به بررسی “سنگ تراورتن کرم  مناسب چه آب و هوایی است؟” بپردازیم، باید بگوییم که سنگ تراورتن کرم یکی از زیباترین سنگ‌ها است که هر نگاهی را به خود جلب می‌کند. با ما همراه شوید تا با جذابیت فراوان این سنگ بیشتر آشنا شوید.

سنگ تراورتن کرم می‌تواند شامل رنگ‌های کرم روشن، کرم تیره، عسلی و بژ باشد. سنگ‌های تراورتن کرم همچنین دارای هاله‌ها یا موج‌هایی هستند، که برخی از آن‌ها موج‌ دار و برخی بی‌ موج هستند. این موج‌دار یا بی‌موج بودن از نوع برش یا فرآوری سنگ‌ها به دست می‌آید. حالا به بررسی چند نمونه از سنگ‌های تراورتن کرم که در بازار موجود هستند می پردازیم.

سنگ تراورتن کاشان

سنگ تراورتن کاشان در رنگهای کرم، شکلاتی و سیلور موجود است. اما رنگ کرم تراورتن کاشان به عنوان یکی از محبوب‌ترین رنگها در بازار سنگ شناخته می‌شود. این سنگ دو نوع موج‌ دار و بی‌ موج دارد. با قیمت مناسب می‌توانید آن را به همراه سنگ‌های دیگر به صورت ترکیبی استفاده کنید. مقاومت بالای این سنگ به همراه عایق صوت و حرارت آن، آن را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در مناطق گرمسیری تبدیل کرده است، زیرا گرما را جذب نمی‌کند و داخل خانه را خنک نگه می‌دارد، که در این مناطق بسیار مفید است تا افراد خانه در مقابل گرما راحت باشند.

سنگ تراورتن حاجی‌آباد

سنگ تراورتن حاجی‌آباد

سنگ تراورتن حاجی‌آباد دارای رنگهای یکدست و کم هاله است، که سادگی آن به جذابیت آن افزوده است. تخلخل کمتری نسبت به سایر انواع سنگ‌های تراورتن دارد و با ملات مناسب چسبندگی خوبی به ملات دارد. تخلخل کم این سنگ باعث پر شدن خوب با ملات می‌شود. این سنگ مقاومت خوبی در برابر جذب رطوبت دارد و همچنین نور خورشید را جذب نمی‌کند. به همین دلیل در آب و هوای گرم و مرطوب بسیار مناسب است و به عنوان یک گزینه پرکاربرد در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن تکاب یک سنگ بسیار مقاوم است. برای نمای خارجی ساختمان گزینه خوبی است. اما در دیوارها، فضاهای سبز، آشپزخانه‌ها و قسمت‌های مختلف داخل خانه استفاده می‌شود. این سنگ به طور معمول در مناطق شمالی کشور استفاده می‌شود. این به دلیل کاهش جذب آب این سنگ است که باعث می‌شود برای مناطق شمالی با آب و هوای بارانی و مرطوب مناسب باشد و حداقل تغییر رنگ و خرابی را تجربه کند.

سنگ تراورتن کرم رامشه

سنگ تراورتن رامشه یک نوع دیگر از سنگ‌های تراورتن است که رنگ کرم دارد. این سنگ دارای مقاومت فشاری حدود ۴۹۰ است که کمی کمتر از حاجی‌آباد است، اما وزن آن بیشتر است. سبک بودن این سنگ امکان استفاده در نمای خارجی ساختمان را فراهم می‌کند. مقاومت مناسبی در برابر سایش دارد و تخلخل بالایی دارد. جذب آب توسط این سنگ نسبتاً کم است. بهتر است سنگ تراورتن رامشه در مناطق خشک و گرم استفاده شود، زیرا درصد نفوذپذیری آب آن نسبت به سنگ‌های دیگر بیشتر است.

سنگ تراورتن کرم آتشکوه

سنگ تراورتن کرم آتشکوه

سنگ تراورتن آتشکوه یک سنگ زیبا و ساب خورده است که از جلاپذیری برجسته‌ای برخوردار است و در بسیاری از مواقع در زیباسازی نمای ساختمان‌های لوکس به کار گرفته می‌شود. تراورتن آتشکوه در رنگ‌های سفید و کرم موجود است و به طور معمول رنگ سفید آن کاربردهای بیشتری دارد. این سنگ دارای تخلخل کمی است و در مقابل تغییرات آب و هوا مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. معدن این سنگ در شهر محلات واقع شده است و متأسفانه رو به پایان است، بنابراین یافتن آن با مشکلاتی مواجه است.

این سنگ دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی، سایش، ضربه‌های فیزیکی و شکستگی است. به همین دلیل تقاضا برای آن زیاد است و استفاده از آن رواج دارد. این سنگ به صورت اسلب فرآوری می‌شود و به صورت اسکوپ به کشورهای دیگر صادر می‌شود. یکی از کاربردهای زیبای این سنگ در مجسمه‌ها و آب ‌نماها است. این سنگ را می‌توان در مناطق شمالی و مرکزی ایران در بخش‌های مختلف ساختمان به کار برد.

سنگ تراورتن دره‌ بخاری

سنگ تراورتن دره ‌بخاری یک نماد زیبایی فراوان است. هر کسی که حتی یک بار این سنگ را دیده باشد، زیبایی بی‌پایان این سنگ را تصدیق می‌نماید. سنگ تراورتن دره‌ بخاری دارای استواری عالی، جلاپذیری مناسب و عالی، جذب حداقلی آب و در رنگ‌های سفید عسلی و شکلاتی وجود دارد. هاله‌های فراوان روی این سنگ یا به صورت یکنواخت حضور دارند، یا هاله‌های کمی کمرنگ و ریز دارا هستند.

این سنگ در ابعاد اسلب به طول 40 عرضه می‌شود، همچنین می‌توانید ابعاد سفارشی برای برش و فرآوری آن را درخواست کنید. این سنگ برای نماهای اصلی خانه‌های شیک و معماری کلاسیک یا نمای رومی استفاده می شود. این سنگ رطوبت را جذب می‌کند و نگهداری آب کمی دارد، بنابراین برای مناطق بارانی، مرطوب و حتی مناطق گرمسیری بسیار مناسب است.

نتیجه گیری

با مطالعه خصوصیات و کاربردهای گوناگون انواع سنگ‌های تراورتن کرم، به این نتیجه می‌رسیم که رنگ کرم به دلیل توناژ پایین قابلیت جذب نور کم را داراست. بنابراین در فصول گرم سال یک ساختمان را خنک نگه ‌میدارد و همچنین در فصول سرد سال توانایی تعادل دما در خانه را داشته باشد. با توجه به پیشرفت‌های فناوری امروز تخلخل سنگ‌های تراورتن به وسیله مواد پرکننده مانند اپوکسی و رزین اصلاح شده و می‌توان در مناطق با بارندگی و رطوبت، همچنین در مناطق گرم و خشک از آن استفاده نمود. به طور کلی سنگ‌های تراورتن کرم می‌توانند به ساختمان شما ظاهری خاص و زیبا و همچنین استقامت بالایی بخشند.

author-avatar

درباره مریم میرزایی

از دوران نوجوانی علاقه زیادی به نوشتن مطلب داشتم و در بزرگسالی موفق به نوشتن شدم. علاقه و تخصص من سنگ شناسی است و امیدوارم مطالبی که میگذارم بتواند کمکی برای شما عزیزان باشد.

20 دیدگاه در “سنگ تراورتن کرم مناسب چه آب و هوایی است؟

  1. مسلم گلپایگانی گفت:

    مقالاتتون عالین واقعا!

  2. مسلم روحانی گفت:

    مطالب بی نظیر بود

  3. داوود محمد گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  4. رسول جلیلی گفت:

    خرید آنلاین هم دارید

  5. امید محسنی گفت:

    خیلی خوشحالم که هستین

  6. قاسم آزادی گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  7. عزیز ملکی گفت:

    حرف نداری

  8. بهمن مددی گفت:

    خیلی خوب بود

  9. امین رمضانی گفت:

    آدرس دفترتون کجاست

  10. اصغر شریعتی گفت:

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  11. مهران تقوی گفت:

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  12. اصغر مجد گفت:

    اینا فوق العادن

  13. مجتبی صمدی گفت:

    بی نظیر هستید

  14. عباس مرادی گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  15. ایمان عبدی گفت:

    متشکرم

  16. ناصر وکیلی گفت:

    مهندس جان عالی بود

  17. رامین فرد گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  18. حیدر جاوید گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  19. سجاد طهماسبی گفت:

    چقد خوبین شما

  20. ابوالقاسم نعمت زاده گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *